Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » Excursionismo
Archivo de reseñas

Excursionismo

Excursionismo | Prepirineo
DE ROCABRUNA AL COMANEGRA (1553 m.)
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

A tall d’introducció Una de les excursions més interessants que es poden fer per l’Alta Garrotxa, és, sense cap mena de dubte l’ascensió al cim del Comanegra. Les rutes per pujar-hi són diverses, però nosaltres n’hem escollit, segurament, la menys coneguda i menys emprada pels e

Excursionismo | Pirineo
Puig Ou ( 1300 m )
Tipo de Entrada: RESEÑA

A tall d’introducció Us proposo una ruta poc transitada per excursionistes, si més no pel que fa a l’arribada al cim del Puig Ou, enclavat al cor de l’Alta Garrotxa, allà on on la demarcació administrativa d’Olot besa el Ripollès, on el Pirineu es mostra en tota la seva pulcritud

El Bassegoda (1373m) per la vall de Sant Aniol
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

A tall d’introducció El Bassegoda és, segurament, el cim més emblemàtic de l’Alta Garrotxa i la seva ascensió és fa gairebé obligada pels excursionistes que volen copsar la magnitud i la bellesa d’un territori inhòspit i ferésteg com n’hi ha pocs. L’itinerari que us proposem

Excursionismo | Prepirineo - Guilleries
Osor-Santa Creu d'Horta-Osor
Tipo de Entrada: RESEÑA

Aquesta és una ruta de castanyers. La comencem prop d'Osor, pugem a Santa Creu d'Horta i fem un tomb per sota del Mas del Sobirà. El més curiós però és que en aquesta ruta visitarem dos arbres catalogats, com són el Roure de Ca n'Iglèsies i el Pi de l'Espinau. No hem de patir per l'aigua ja

Excursionismo | Montseny - Guilleries
Sant Miquel de les Formigues ( 1200m ) des d'Osor
Tipo de Entrada: RESEÑA

Fer un tomb per les Guilleries sol resultar molt edificant, tot i que a l'hivern, amb els castanyers esfullats potser no té l'encant de la primavera. Amb tot però, sempre s'ho val, i la sortida que avui us proposo passa per paratges magnífics amb unes vistes excepcionals: muntanya i més muntanya

Excursionismo | Prepirineo - Alta garrotxa
EL TALLÓ DES DE LA VALL DEL BAC
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

El Talló és una muntanya molt agraïda de pujar, tot i que la seva alçada és de poc més de 1200 metres presenta unes vistes magnífiques sobre tot el Pirineu i sobre la Vall del Bac, la Vall de Carrera, la serra del Bestracà i en definitiva sobre una bona part de l'Alta Garrotxa. Per anar-hi

El Taga (2035) des de St. Martí d'Ogassa
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

El Taga és una de les muntanyes més boniques del Prepirineu. La seva relativa alçada ens permet de contemplar tota la vall de Pardines i disposar d'una de les vistes més privilegiades del Pirineu, des de la Pica del Canigó, fins el Puigmal. La pujada des de Sant Martí d'Ogassa, tot i que no

Excursionismo | Prepirineo - Alta Garrotxa
EL FERRAN (983 M) DES D'OIX
Tipo de Entrada: RESEÑA | 3 Comentarios

El Ferran és un dels cims més emblemàtics de l'Alta Garrotxa malgrat que no arriba als mil metres d'alçada. De fet, te'l miris per on te'l miris és una cresta impressionant i que en bona mesura et mostra el paisatge més típic de l'Alta Garrotxa. La ruta que avui us proposo és un viatge a un

Excursionismo | Pirineo - Alta Garrotxa
Sant Andreu de Gitarriu-Sant Grau d'Entreperes
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios

L'Alta Garrotxa està farcida de petites esglesioles som les que avui us proposo de visitar. Per tal d'arribar-hi haurem d'anar amb cotxe fins el llogarret de Sadernes, al qual s'hi arriba des del poble de Montagut. Pocs metres abans d'arribar al restaurant i càmping de Sadernes ja veiem un rètol

Excursionismo | Pirineo
ULLDETER-CARANÇA-COMA DE BACIVERS-ULLDETER
Tipo de Entrada: RESEÑA

Aquesta és una sortida imprescindible per tal de conèixer com són les valls pirinenques, unes valls sovint feréstegues i salvatges, però d'una bellesa impressionant. Avui us proposo conèixer la vall de Carançà, una vall mítica del pirineu oriental, amb els seus estanys que són reclam d'ex

Excursionismo | Prepirineo - Alta Garrotxa
EL BESTRACÀ(1057) DES D'OIX
Tipo de Entrada: RESEÑA

El cim del Bestracà, tot i no ser un dels més alts de la comarca de la Garrotxa, és un dels millors exemples del que representa i vol dir el terme definit com Alta Garrotxa, una terra feréstega i enasprada, plena de cingleres arreu i que ens ofereix unes impressionants panoràmiques sobre un del

MARE DE DÉU DEL MONT PER SEGUERÓ
Tipo de Entrada: RESEÑA

La pujada a la Mare de Déu del Mont és unba de les clàssiques excursions que es poden fer a la comarca de la Garrotxa, tot i que el cim pertany a la comarca de l'Alt Empordà. La ruta que us proposem es pujar pel vessant est i nord i baixar pel que seria el vessant sud per anar a raure prop del n

Excursionismo | Prepirineo
PUIG NEULÓS PER RECASENS ( CANTALLOPS)
Tipo de Entrada: RESEÑA

El Puig Neulós n'és el cim més alt de la serra de l'Albera, enclavat ja en territori de la Catalunya nord ens ofereix un ampli espectacle sobre la plana empordanesa i la plana del Rosselló, amb la mediterrànea com a fons. Aproximació.- Abans d'arribar a la Jonquera, venint de Figueres agafar

Excursionismo | Prepirineo
SANTA BÀRBARA DE PRUNERES DES DE MONTAGUT(PONT DEL LLIERCA)
Tipo de Entrada: RESEÑA

Santa Bárbara de Pruneres es una petita esglesiola enclavada al bell mig de l'Alta Garrotxa, amb una panoràmica excepcional sobre la Vall d'Oix, el Bassegoda, el Ferran... Una excursió d'allò més edificant i on no cal ser cap expert en muntanya; només fan falta ganes de caminar unes quatre ho

ALBANYÀ-LLIURONA
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios

L'itinerari que avui us proposo passa per una zona d'alt interès natural, enclavat en el que anomenem Alta Garrotxa, tot i que administrativament pertany al municipi d'Albanyà a l'Alt Empordà. Els paisatges que veurem són d'una bellesa feréstega, amb cingleres i planes, boscos de pi i alzina q