Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » Excursionismo » Circ De Bacivers
Excursionismo | Pirineo
CIRC DE BACIVERS

El Circ de Bacivers es troba a la cara nord del pic de Bastiments; de fet és un lloc no massa transitat tot i que és d'una bellesa espectacular, entre d'altres coses, perquè a més del paisatge és molt probable de poder gaudir de grans ramats d'isards corrent amunt i avall. Aquest itinerari, tot i no ser excessivament llarg en Km ( uns onze ) té força pendent acumulat i es recomanable estar una mica avesat a caminar. El circ té el seu punt més alt - Bastiments apart - en el pic de Prat de Bacivers, de 2845 m.

Pic de Bacivers ( foto Ramon Pou)

00.00h.- Aparcament de l'estació d'esquí de Vallter 2000. D'aquí cal remuntar una estona la pista de Morens per després agafar la pista anomenada de Xemeneies ( la que queda més a la dreta) i continuar-la fins la darrera pilona. La pujada, no ho sembla, però déu n'hi do!

00h. 35m. La Morrena. Ara cal agafar la morrena que queda davant nostra i en pocs metres veurem una fita de pedra que ens marca el camí per pujar cap al Pla de Regalíssia i enfilar el Coll de la Geganta.

1h. 10m. Coll de la Geganta. Des d'aquí , ja se'ns obre el Circ de Bacivers al nostre davant, amb el Bastiments tancant-lo pel sud. Ara cal planejar per un camí molt ben definit que ens mena fins ben bé al circ on hom pot veure-hi l'anomenat Estany de Bacivers. D'aquí i tombant a la dreta arribarem en un no res a una cabana de rocs. Un bon lloc per fer una paradeta i gaudir de l'espectacle.

1h. 35m. Cabana de Rocs. De darrera aquesta cabana en surt el camí per tal de pujar a Prat de Bacivers. La pujada és dreta, però es fa sense més dificultats. Al principi el camí està ben marcat però a mesura que anem pujant les marques es van perdent. Amb tot però no hi ha pèrdua possible perquè tenim el pic davant nostre i podem enfilar-lo per on vulguem. És aconsellable anar cap un collet que queda a la nostra dreta per un cop a dalt tombar a l'esquerra i carenar fins el pic.

2h.10m. Pic de Prat de Bacivers. Una vista esplèndida amb el Pic de l'Infern i Coma Mitjana allà a tocar. Hi ha un pessebre com a senyal inequívoc del cim. Ara anirem seguint la carena, tot baixant una mica. Passarem per un collet ( un mal pas quan fa vent), però sense cap dificultat, i d'allí ja enfilarem altra volta la carena per tal de pujar al cim del Bastiments. La pujada tot i ser dreta es fa sense entrebancs notables.

2h. 50m. Pic de Bastiments. Cim molt conegut del qual ja no cal explicar-ne res. La baixada no la farem pel Coll de la Marrana, sinó que baixarem per l'anomenada esquena d'Ase. ( un desnivell considerable en pocs metres, fins arribar de nou al Coll de la Geganta.

3h. 30m. Coll de la Geganta. En aquest punt hem completat el circ de Bacivers. Ja veiem l'estació d'esquí als nostres peus. Cal tornar a baixar pel Pla de Regalissia i desfer l'itinerari de pujada. ( sempre podem baixar pel dret però no us ho aconsello).

4h.20m. Estació de Vallter 2000.