Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » Excursionismo » Pic De Les Salines-el Muxé-roc De Fraussa
Excursionismo | Prepirineo
PIC DE LES SALINES-EL MUXÉ-ROC DE FRAUSSA
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

La zona de les Salines, a la comarca de l'Alt Empordà és una zona que ens ofereix grans visions sobre la plana empordanesa i la plana del Rosselló, així com una vasta visió de l'Alta Garrotxa . L'Empordà és pla, certament, però aquesta zona, juntament amb les Alberes n'és l'excepció. És una zona abrupte on s'alcen cims importants com ara el de les Salines ( també dit de les Pedrisses), així com el cim del Muxé i el Roc de Fraussa, cim comarcal a 1452m. d'alçada.

Santuari de les Salines

Pic de les Salines

Vista del Canigó

Roc de Fraussa

El Muxé

Aproximació.- Poc abans d'entrar al nucli de la Jonquera venint de Figueres trobem una rotonda on s'indica la carretera que ens durà a la població d'Agullana. Des d'aquest municipi prenem direcció a La Vajol i un cop allí cal seguir l'indicador del Coll de la Manrella ( on hi ha el monument a Companys). Just al cap d'1 Km trobem el restaurant Comaulis. Aquí podem deixarr el cotxe, o si voleu uns 50m més amunt, on veiem un indicador que ens porta al Santuari de la Mare de Déu de les Salines. Aquí comencem el nostre itinerari. 00h.00'.- Sortida, cal prendre la pista en direcció al Santuari de les Salines. La pista comença en una pujada continuada. 00h 20'.- Coll de Lli. Aquí deixem un trencant a la dreta que porta a les Illes ( poblet francès). Nosaltres seguim amunt, per la pista en direcció al Santuari.
00h 45' .- Deixem a l'esquerra un corriol que ens portaria al Castell de Cabrera ( lloc interessant de visitar). Nosaltres continuem per la pista principal. Ara planeja una mica i poc a poc ens anirem endinsant en un bosc de pins, alzines i grèvols. La pista es torna a enfilar.
 01h 15'.- Arribem a una cruïlla on se'ns indica la direcció cap a Roc de Fraussa ( per pista). Nosaltres però seguirem les indicacions del Santuari de les Salines. Ara planeja. Només resten 800 m pel Santuari. Abans d'arribar-hi veurem la cova de la verge excavada a la Roca. ( entreu a la cova. ).
01h 25'.- Santuari de la Mare de Déu de les Salines.
D'aquí prendrem un corriol que puja fortament cap al Pic de les Salines. Cal seguir unes marques grogues ( a voltes escasses). De fet però no hi ha pèrdua; ens cal arribar dalt del coll abans d'enfilar el Pic. Un cop al coll, girem a la dreta i continuem seguint les marques grogues ( ara menys escasses) fins arribar al cim.
 02h 15'.- Pic de les Salines.
Té un vèrtex geodèsic. És un cim arrodonit i ample, amb grans visions sobre la plana de l'Empordà i del Rosselló. Ara ens cal tornar enrera fins el collet, però ara no tornarem al Santuari sinó que anirem seguint el collet per la carena fins arribar a un altre Coll, el dit Coll del Pou de Neu. No hi ha pèrdua possible. A més ens guien les antenes ( ditxoses antenes!!!) del cim del Muxé.
02h 45'.-Coll delPou de Neu.
Aquí hi ha diversos trencalls, tots ben indicats. Podem optar per pujar al Muxé per la< pista que hi mena o bé per un coriiol amb marques grogues que surt d'entre el coll i els senyals del GR10. Jo ho he fet per la pista degutr a la gran quantitat de neu que he trobat en aquests llocs.
03h 30' El Muxé.
Una vista impressionant, llàstima de les antenes. Gaudim de les muntanyes del Mont, del Bassegoda, del Canigó... Un espectacle si el dia és clar ( com jo l'he trobat). El Roc de Fraussa és a tocar.
03h 40'.- Roc de Fraussa. El cim més alt de la comarca i del recorregut d'avui. És molt bell, però compte amb el vertigen i sobretot amb algun pas que amb neu esdevé compromès. La vista continua sent magnífica.
03h 50' Tornem a ser al Muxé.
Ara desfem camí, tot i que hi ha un altre itinerari per la cara nord del Roc i que també ens porta al Coll del Pou de Neu. Però no ens emboliquem, tornem avall pel camí fressat ( ho dic per la neu que hi ha)
04h 25'.- Coll del Pou de Neu.
D'aquí hi ha un corriol que baixa al Santuari, però jo he baixat per la pista que arriba al trencant del Santuari ( mireu l'horari d'1h 15')
04h. 50' Trencant del Santuari.
Anem desfent camí tot anant per avall.
05h 50' Arribada al cotxe.
Indicar només que aquests horaris són aproximats, ja que jo hi he trobat molta neu i calia anar una mica en compte a segons quins llocs. Sovint m'enfonsava més del que era desitjable. Per cert, sí que tinc crampons, polaines, piolet... però ho vaig deixar tot al cotxe!!!