Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » Excursionismo » Coll De Teies-st. Joan De Bussols-st. Miquel De Bassegoda-coll De Teies
Excursionismo | Prepirineo - Alta Garrotxa
Coll de Teies-St. Joan de Bussols-St. Miquel de Bassegoda-Coll de Teies

Aquesta és una excursió a l'ombra del Puig de Bassegoda per la seva cara est, és a dir per la serra de Bussols i del puig escaleró. És un itinerari per gaudir d'unes vistes magnífiques sobre les Salines, el Canigó, la zona del Vallespir, així com del Bassegoda, Lliurona o la serra del Mont. L'inici el farem a Coll de Teies, al qual s'hi arriba des de la població d'Albanyà i prenent la pista que porta a Coll de Bassegoda. A 4 km del poble arribarem al coll, on un rètol indica el camí a seguir per pujar a Sant Joan de Bussols.

Vista del Puig Escaleró

Sant Joan de Bussols

Puig de Bassegoda

Sant Miquel de Bassegoda

00h 00m. Coll de Teies. Un rètol indica que hem de deixar la pista que porta a Bassegoda i agafar la que tira per la dreta ( també pista). Al cap de deu minuts de caminar caldrà agafar un corriol que surt per l'esquerra ( perfectament indicat amb una fita de pedres i una marca groga). La pujada és continuada i força dreturera. Cal anar seguint les marques grogues. 00'h 35m. Sant Joan de Bussols.És una església damunt d'un espadat que presenta una forma de fortificació. La major part del conjunt es troba enrunat, per bé que l'església ha estat restaurada i pot servir de sopluig en cas de mal temps. És d'una sola nau amb un absis. La vista panoràmica és magnífica, sobretot pel costat nord. Ara ens caldrà anar seguint les marques grogues fins arribar a una cruïlla. 00h 50m . Cruïlla. Cal parar atenció perquè les marques grogues ens indiquen dues direccions, Cal agafar la de l'esquerra. La que deixem a la dreta baixa de manera contundent. Davant nostre tenim el Puig Escaleró ( o Esclaró). Anem seguint les marques grogues vorejant diversos afloraments de roca i petits collets.. Arribarem a un punt on les marques grogues s'acaben. A la nostra dreta veurem una creu de pas barrat en groc mentre que el corriol continua per l'esquerra. Caldrà seguir aquest corriol. Ara el camí serà marcat amb fites de pedra. 01h 30m Som sota el Puig Escaleró, malgrat que no el veiem perquè la vegetació ( alzina) ens el tapa . Trobar el camí de pujada al Puig es difícil , i si algú ho vol fer caldrà que busqui el pas més adequat i de fàcil accés. Nosaltres no hi pugem i continuem pel camí fitat de pedres. El camí comença a baixar amb diverses reblincoles 02h 20m Davant nostre ja podem veure el refugi del Bassegoda i l'església de Sant Miquel. Deixem un trencant a la dreta que ens portaria a Can Padern. 02h. 30m Ermita de Sant Miquel de Bassegoda, ben conservada, d'una sola nau i amb una imatge del Sant completament deteriorada. Adjunt a l'església hi ha la casa de la Sala. A partir d'aquí continuarem el nostre itinerari per pista forestal. Anirem seguint la pista que surt de l'església i al cap de cinc minuts arribarem a la pista que puja a coll de Bassegoda des d'Albanyà.Seguirem els indicadors que diuen Albanyà ( cap a l'esquerra); a la dreta aniríem al coll de Bassegoda , coll de Principi , Ribelles i Hostal de la Muga. 02h. 55m Can Nou. Arribem al Mas de Can Nou de Bassegoda, avui reconvertit en una mena d'hostal de turisme rural. Nosaltres continuem pista avall. 03h 05m. Cruïlla. Cal seguir sempre direcció Albanyà ( a l'esquerra) Cap a la dreta aniríem a Lliurona. 03h 35 m. Coll de Teies. Arribada al cotxe. Abril de 2005