Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de Relatos » Marzo 2005 » La Vajol-les Illes-coll De La Manrella-la Vajol
lunes 14 de marzo de 2005, 23:00:00
LA VAJOL-LES ILLES-COLL DE LA MANRELLA-LA VAJOL
Tipo de Entrada: RELATO | 4 Comentarios | 20682 visitas

lLa zona de les Salines, a l'Alt Empordà és una zona idònea per a fer-hi diverses passejades com la que ara llegireu. Passejarem per entre mig de castanyers tot visitant el petit llogarret de les Illes ( a la Catalunya Nord) el qual pertany administrativament del municipi de Morellàs. Després pujarem al Coll de la Manrella per tornar a la Vajol.

Les Illes
[+] click para ampliar

Les salines des de les Illes

Monument a Companys

Vista del Coll de la Manrella
[+] click para ampliar

Aquesta no és cap gran caminada però serveix per a visitar tres llocs d'un gran interès paisatgístic i a voltes històric, com els nuclis de la Vajol, i de les Illes, a més de passar pel Coll de la Manrella, lloc emblemàtic on s'erigeix el monument al President Companys, i que per als catalans té un significat especial. La passejada la començarem a prop del Restaurant Comaulis, el qual es troba de la carretera de la Vajol al Coll de la Manrella. No cal dir que per accedir a la Vajol, pels que no ho sàpiguen cal prendre direcció Agullana des de la Jonquera. Bé, a 50m d'aquest restaurant trobem un trencant a mà esquerra que ens indica la direcció al Santuari de les Salines. Nosaltres seguirem aquesta pista forestal, a peu, és clar. Al cap de més o menys vint minuts arribem a l'anomenat Coll de Lli, on un rètol indicatiu ja ens guia cap a Les Illes. Ara deixem la pista que va cap a les Salines i trenquem a la dreta- torno a repetir - en direcció les Illes. Després d'un primer planer el corriol s'endinsa per entre un bosc de castanyers magnífic i que fa la passejada, en suau pendent, molt agradable. Per arribar a les Illes ens cal seguir sempre les marques grogues ( Per cert està molt ben senyalitzat i no hi ha pèrdua possible). Amb només una horeta de caminar arribarem al poble, petit però encantador. Just a l'entrada del poble podem fer una parada a l'Hostal dels Trabucaires,. El poblet és bonic i es visita en un tres i no res, però disposa de moltes zones enjardinades, com gairebé tots els poblets francesos. Per continuar la nostra passejada ara ens caldrà agafar la direcció del Coll de la Manrella . Està ben indicat amb rètols de color blau. Anem pujant en fort pendent tot seguint aquests indicadors i també les marques del GR10 ( blanques i vermelles). Ara fem carretera asfaltada i només calparar atenció a no desviar-se cap al Cortal. ( però no cal patir, ja us he dit que per ara està molt ben indicat). Anem seguint doncs els rètols i les marques i al cap de més o menys mitja hora o trenta-cinc minuts arribarem al Col de la Figuera. Aquí cal un moment d'atenció per a no despitar-se. A la nostra esquerra hi ha indicat el GR i que ens portaria amb 3h al Pertús. No hem d'anar cap aquí. Hem de deixar el GR i continuar recte, que és la ruta bona per anar fins el Coll de la Manrella. Ara la carretra ja no és asfaltada, però només resta un quilòmetre per arribar a dalt del Coll. Ja som a la Manrella. Aquí podem gaudir del monument a Companys, fer les fotos de rigor i per asfalt tornar a baixar cap on tenim el cotxe, és a dir 2'5 Km. més avall. Bé, ja ho veieu, amb poc més d'un parell d'horetes hem pogut fer un recorregut força interessant. És clar que entre esmorzar i fotos sempre ho allargarem una mica. És una excursioneta recomanable per a tothom i on no cal ser cap expert a muntanya per poder fer-la. Us recomano que a la tornada us pareu una estona a la Vajol, un d'aquests llocs que també val la pena de visitar.