Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » El Taga (2035) Des De St. Martí D'ogassa
Excursionismo | Prepirineo
El Taga (2035) des de St. Martí d'Ogassa
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

El Taga és una de les muntanyes més boniques del Prepirineu. La seva relativa alçada ens permet de contemplar tota la vall de Pardines i disposar d'una de les vistes més privilegiades del Pirineu, des de la Pica del Canigó, fins el Puigmal. La pujada des de Sant Martí d'Ogassa, tot i que no és massa llarga, si que disposa de suficient desnivell per considerar-la prou atractiva als ulls dels excursionistes.

Creu del Taga

Portella d'Ogassa

De baixada

Font de la Freixa

L'arribada

L'aproximació al punt de sortida es fa des de sant Joan de les Abadesses,. D'aquí cal anar fins el poble d'Ogassa i anar seguint els indicadors que menen a l'església de Sant Martí. Tot es carretera asfaltada. Podem deixar el cotxe al pàrquing mateix de l'església, i uns metres més enllà un rètol ens indica el camí a seguir. Cal dir que tot l'itinerari està marcat amb senyals verds i blancs, amb la qual cosa no hi ha cap possibilitat de perdre's. 00h00m.- Sortim de l'església de Sant Martí i de seguida el camí s'enfila de manera decidida. És dret i no ens dóna temps a fer cap tipus d'escalfament. Es van fer diverses reblincoles fins arribar a un abeurador de vaques en un replà de la muntanya. Aquí hi ha una font, dita de la Freixa. 00h 20m.- Font de la Freixa. Podem fer un petit descans. Si mirem enlaire veurem tot el que cal pujar fins arribar a la Portella d'Ogassa, És dret, però no cal espantar-se. Anem seguint les marques verdes i blanques i passarem ara pels darrers trams de vegetació abans d'enfilar decididament el coll. El camí va fent diverses diagonals per tal d'alleugerir la pujada. Es fa bé, tot i que el darrer tram del coll puja de manera molt decidida i cal prendre-s'ho amb calma. 01h00m.- Portella d'Ogassa. Arribem a la Portella i aquí se'ns obre tota una altra panoràmica. Davant nostre el Pirineu se'ns mostra en tota la seva magnitud; a la nostra esquerra ja veiem la creu blanca del Taga. Evidentment prenem aquesta direcció, ara per una zona més planera i que ens portarà al peu mateix del cim. Ara ja només ens cal enfilar la darrera pujada. Davamt nostre veiem unes roques que voltarem per la dreta. Un cop les hem superat només ens restaran cinc minuts per arribar dalt del cim. 01h 35m Cim del Taga. En una dia clar la vista és magnífica. Podem veure, a més de tot el Pirineu abans esmentat, el Puid Estela, el Pedraforca, la Vall de Ribes, Fontalba, i si el dia s'escau fins Montserrat i el Montseny, a més d'una gran munió de cims de la comarca i de comarques veïnes. La baixada la farem pel mateix itinerari, anant en compte amb el pedruscall, no fos cas que ens torcéssim el turmell. Per arribar de nou al cotxe només necessitarem una hora i quart 02h50m.- Sant Martí d'Ogassa.- L'excursió ha durat més o menys tres hores, però tot dependrà de les estones que ens encantem o que dediquem a fer un bon entrepà. Dir també que l'horari és aproximat, tot i que el que heu llegit ha estat fet a un bon pas.