Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » El Talló Des De La Vall Del Bac
Excursionismo | Prepirineo - Alta garrotxa
EL TALLÓ DES DE LA VALL DEL BAC
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios | 1 visitas

El Talló és una muntanya molt agraïda de pujar, tot i que la seva alçada és de poc més de 1200 metres presenta unes vistes magnífiques sobre tot el Pirineu i sobre la Vall del Bac, la Vall de Carrera, la serra del Bestracà i en definitiva sobre una bona part de l'Alta Garrotxa. Per anar-hi hi han diferents itineraris, però he escollit el que arrenca des de Can Pagès, una masia que es troba passat l'Hostal de la Vall del Bac, a la carretera entre Castellfollit de la Roca ( direcció Oix) i Sant Pau de Segúries.

Sant Andreu de Porreres

En Xavi al cim del Talló

00h.00m.- Sortim de la carretera que mena a Sant Pau de Segúries des d'un centenar de metres més avall de Can Pagès. deixem el cotxe en una raconada de la carretera ( asfaltada) i de seguida travessem una riera. Un seguit de marques blanques ens aniran indicant el camí a seguir.

00h.05m. Travessem una portella. de seguida ja veiem la casa del Molí de la Coma a la nostra esquerra. davant nostre es veu el Puig Ou.
Anem continuant amunt per un camí /pista tot seguit les marques de color blanc. De tant en tant trobem un rètol amb la indicació de Porreres. Cal anar seguint aquesta indicació.

00h25m. Arribem a l'església de Sant Andreu de Porreres, romànica d'un sol absis i que es troba en un procés de restauració força avançat. L'indret és magnífic i tranquil. Aquesta església fou la principal de tota aquesta vall fins ben entrat el segle XX ( abans de la guerra civil). Damunt nostre ja veiem el Coll de Triadú i la casa que porta el mateix nom. Ara continuem per una pista fins arribar al coll i a la casa del Triadú

00h.35m. El Triadú. Casa magnífica, amb una situació de privilegi però que es troba en un estat deplorable. Aquí cal anar en compte i anar seguint les marques blanques i algunes fites que ens indicarant el camí correcte. Segons com, el camí sembla que s'aperdua una mica però no hi ha cap dificultat per seguir la bona ruta.. De fet si des del Triadú enfilem rost amunt, també trobarem el camí. Anem seguint per tant les marques i les fites. Al cap de 10 minuts després de la casa, el camí planeja per la falda de la muntanya. es passa per una tartera, pel mig de boixos...fins arribar a un punt on ( molt ben indicat) cal seguir cap a la dreta ( fa un escaló) i anar directament cap a la font de Resclusanys.

01h25m. Font de Resclusanys. Un cop a la font ( compte a l'hivern que hi sol haver plaques de gel) només ens cal acabar d'enfilar el coll i davant nostre se'ns obren uns prats magnífics, amb tot de cavalls pasturant. Damunt nostre ja endevinem el Talló. Ara ens caldrà pujar el darrer tram per entre l'herbei, tot i que es recomanable tombar per la dreta per assolir el coll i tot seguit anar resseguit la carena fins arribar al pla de dalt. De fet per quest darrer tram també trobem un seguit de marques verdes i taronges que ens hi menaran.

01h. 45m El Talló. El punt més alt es troba envoltat de boixos i cal sortir d'aquesta espessor per tenir unes vistes esplèndides: el Pirineu, el Montpetit, el Montmajor, el Mont, el Ferran, el Bassegoda, el Bestracà per una banda i per l'altra podem veure tota la serra de Milany, serra cavallera, Puigsacalm... No acabaríem mai d'anomenar tot el que es veu.

Per la tornada baixarem pel costat oposat al que hem pujat. Ja veurem un camí molt ben fressat i marcat amb verd i taronja. Caldrà seguir-lo avall fins arribar a la casa de Resclusanys ( deshabitada). D'aquí podríem anar cap a la dreta i anar a Llonganya i Coll de Joiell), nosaltres però seguirem la pista cap a l'esquerra per tornar anar a parar a la font de Resclusanys. És a dir desfarem el camí de pujada.

02h35.- Tornem a ser a la font. Si ara, agafessim una pista cap a la dreta pujaríem a un collet i pel caire podríem enfilar-nos al Puig Ou, el qual és una mica més alt que el Talló, però ho deixarem per una altra vegada. De la font només ens caldrà desfer el camí de pujada fins arrinar de nou al cotxe.

04h00m Tornem a ser al punt de partida.

Només tenir present que l'horari és aproximat i no es té en compte l'estona que dedicarem a menjar, fer fotos...o simplement badar en els magnífics espais que aquest recorregut ens ofereix.

Enviado por Jan Bulbena el Tuesday 23 de February de 2010

“Ostres, soc el fill de mas el Pagès, Jan bulbena, m'agradat molt trobar aquest bloc l'he trobat molt interessant i molt sorprès de que es conegui tan bé la vall del bac. em faig la pregunta si n'hes fill de la vall del bac on en tens algun parantesc, perqué un quèlcom que s'ha sapiga tan bé nostre terra es té que ven bé conservar. m'encantaria si hem poguessis passar informacio com la d'aqest bloc sobre camins de la nostre preciada alta garrotxa.”
Enviado por Josep Palacio I Ribas el Sunday 12 de September de 2010

“Aquesta ruta la varem fer conjuntament amb la meva dona Mònica el dia de la Diada d’enguany.Ens va semblar una forma diferent de celerar la nostra Diada nacional.La pujada la varem fer tot seguin la pista principal fins trovar-nos amb el cami que ve d’Oix, a uns 1.140 m d’altitut i que gira de sobte a l’esquerra i segueix marques grogues, blanques i verdes i taronges, i en un moment s’ens varen obrir els impresionants prats del Talló.La tornada la varem fer per el cami que s’indica en la descripció de l’autor com a camí d’anada i la veritat és que el varem trobar brut, emboscat, patidor i gens bonic. Creguem que per fer muntanya no cal patir, el nostre intinerari tot i ser molt més llarg tenia a banda i banda unes vistes impresionats i molt més amb el dia tant clar que varem tenir. Pensem que si realment volem gaudir de la maravellosa Alta Garrotxa i de la magnífica Vall del Bac, no és necessari emboscar-se i patir, perquè patint no gaudeixes de l’entorn tant magnífic que aquests paisatges ens ofereixen.Us recomano aquesta segona versió de la ruta i que també es pot fer sortin desde l’Hostal del Bac.”