Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de Relatos » December 2004 » Gra De Fajol
Wednesday 15 de December de 2004, 00:00:00
Gra de Fajol
Tipo de Entrada: RELATO | 1420 visitas

El Gra de Fajol és un dels cims més concorreguts del circ de Vallter. Tot i que que l'ascensió de vegades es fa una mica dreta no presenta cap dificultat remarcable, i es fa amb no gaire més d'una hora de durada. Aquesta vegada però l'hem fet amb neu, havent d'utilitzar crampons, i, és clar, vam estar-hi una mica més. Aquesta és una sortida molt recomanable per iniciar-se a caminar amb neu. La vista des de dalt, si el dia és clar, és impressionant.

[+] click para ampliar

00.00h. Sortim de la corba número 8 de la carretera que porta fins el pàrquing de l'estació d'esquí de Vallter 2000.

00.18h.
Arribem al refugi d'Ull de Ter. la pujada no és dura i va bé per anar fent cames.

Ara enfilem el camí en direcció al Coll de la Marrana; cada vegada hi ha més neu i ens enfonsem ben bé un pam i mig; això fa que hagim d'anar a un ritme més lent i que l'esforç sigui més gran. Però es puja bé. Un cop al peu del Coll de la Marrana, ja trobem algunes plaques de gel, però encara hi ha passos de neu tova i preferim no posar-nos els crampons.

1h 15m .-
Coll de la Marrana
A partir d'aquí comencem la pujada al gra de Fajol. Es dret, i amb neu encara s'hi troba més. Anem seguint les marques de rocs que trobem, perquè el camí està completament colgat de neu. Molts cops pugem pel dret, sense fer les llaçades necessàries per descansar una mica. Cansa, però ens divertim. De vegades ens enfonsem fins a genoll, però cal aixecar-se i sant tornem-hi.

1h. 45m.-
Arribem al cim. La boira tant aviat se'n va com torna. Quan podem veure el paisatge es impressionant.

Després d'esmorzar una mica arrecerats fem la baixada. Ara decidim de posar-nos els crampons i de passar per totes les plaques de gel que poguem trobar. Això és vida! La baixada pel dret es fa sense dificultats ( amb crampons no cal patir de patinar).
Anem desfent el camí de pujada per arribar al refugi d'Ull de Ter.
 La baixada es pot fer per altres indrets ( la tartera entre els dos grans de fajol, ( per exemple) però ho deixarem per l'estiu)