Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Sant Andreu De Gitarriu-sant Grau D'entreperes
Excursionismo | Pirineo - Alta Garrotxa
Sant Andreu de Gitarriu-Sant Grau d'Entreperes
Tipo de Entrada: RESEÑA | 2 Comentarios | 1 visitas

L'Alta Garrotxa està farcida de petites esglesioles som les que avui us proposo de visitar. Per tal d'arribar-hi haurem d'anar amb cotxe fins el llogarret de Sadernes, al qual s'hi arriba des del poble de Montagut. Pocs metres abans d'arribar al restaurant i càmping de Sadernes ja veiem un rètol a mà dreta que per una pista ens indica la direcció a seguir, començant per Sant Andreu de Gitarriu. Aquesta volta l'he fet una part fer pista i la tornada per corriols, però si es vol, hom pot pujar a aquestes dues ermites des d'un corriol que es pot agafar al pont que hi ha sota Sadernes mateix ( anant a Montagut), i que es troba perfectament indicat. Però no ens emboliquem i avui comencem a pujar per la pista.

Sant Andreu de Gitarriu

Sant Grau d'Entreperes

00h00m.- Sadernes. Enfilem una pista en molt bon estat i que va pujant de manera continuada
00h 15m.- Ara cal anar en compte, ja que haurem de deixar la pista i agafar un corriol que surt per l'esquerra. Hi ha fites de pedra que marquen el camí. Anem seguint el camí i anem guanyant alçada de manera progressiva.
00h 35m. Sortim altre cop a la pista, davant materix d'una casa enrunada ( de la qual no en recordo el nom) però ja el buscaré. Aquí surt un camí per entre mig de les runes que també puja a Sant Andreu ( nosaltres el farem de baixada). Continuem per la pista i anem guanyant alçada. Com més amunt les vistes sobre l'Alta Garrotxa són cada vegada més esplèndides. Podem veure el Ferran, Santa Bàrbara de Pruneres, el Talló...
01h20m.Arribem a una font sota mateix d'una balma. A partir d'aquí el ca,í ja és més planer i amb poc estona més arribarem a l'església de Sant Andreu de Gitarriu
01h 45m .- Sant Andreu. És una església romànica molt petita que s'obre enmig d'uns enormes prats en una situació esplèndida. Sempre és oberta per tal de poder-la visitar. Com gairebé totes aquestes esglesioles és d'un sol absis amb l'entrada a migjorn. Ara recularem uns quants metres i enfilarem per una pista ( no tan bona com l'anterior) que ens indica direcció Sant Grau d'Entreperes. Ara perdrem alçada ràpidament, i amb més o menys quaranta minuts passarem per davant de Can Diumenjó, per arribar amb pocs minuts a l'església de Sant Grau.
 02h 35m.-Sant Grau d'Entreperes.El camí continua pujant cap a la Calma, però nosaltres ens aturarem aquí. A l'igual que Sant Andreu, Sant Grau és també una església petita, per bé que el seu conjunt és més important. Aquest indret tingué una certa importància durant les guerres remences . La tornada no la farem pel mateix lloc. Recularem durant 10 minuts fins a trobar un trencant a l'esquerra que ens portarà als cingles de Bistoltes .
02h 50m.- Cingles de Bistoltes. Impressionant cinglera. Cal anar en compte, sobretot qui tingui vertigen. El caí que ara seguirem és emboscat i amb arbres caiguts que de vegades obliguen a fer petites marrades. Pràcticament no està marcat i va resseguint la cinglera sobretot durant el primer tram ( val més no mirar a l'esquerra en alguns passos). Després el camí va pujant de manera constant i emboscat ( tot i que no hi ha massa problemes per seguir-lo) fins que surt a una font.
03h 15.- Font. L'aigua és fresca i regalada. Ara el camí segueix per l'esquerra fins arribar just a les feixes de la casa que hi ha ben bé a sota de Sant Andre. Quan veiem la casa, cal cercar el millor pas entre les feixes per tal d'arribar altre cop al planer de Sant Andreu.
03h 30m.- Pla de Sant Andreu ( casa). Ara veiem un indicador ( de fet ja l'havíem vist abans) que ens indica el camí a Sadernes; no per la pista per la qual hem pujat, sinó per un corriol. Agafarem aquesta ruta tot seguint les marques vermelles i fites de pedra. Està ben senyalitzat però en algun punt ( sobre tot al principi) és fàcil perdre'n el rastre. Però no hi ha cap problema si estem atents El camí baixa de forma brusca, fortament i en contínues llaçades fins arribar a la casa enrunada de la qual he parlat a l'inici de l'itinerari.
 04h 30m .- Casa enrunada.Ara només ens caldrà desfer el camí ja conegut ( pel corriol del coemnçament) i fer el tros de pista fins arribar al cotxe.